dissabte, 19 de març del 2011

El Ressentit

El Ressentit
A Jacint Verdaguer
I a tots els joves que, en acabar la carrera, hauran d’emigrar per poder tenir feina

Dolça Catalunya
pàtria del meu cor
quan arriba Espanya
comença a fer pudor.

Hermosa vall, bressol de ma infantesa,
blanc Pirineu,
corrupció i negocis, justícia desentesa,
i la Barcelona de l’Hereu.

On trobaré tons sanitosos climes
ton cel daurat?
Quan a Barcelona t’aproximes
ensumes que ja t’han estafat.

Enlloc veuré, ciutat de Barcelona,
ta hermosa seu
ni la sangria de la Corona
ni el robatori en nom de Déu.

Adéu honor, de la humanitat pare
no et veuré més.
Oh! Si al fossar on jau ma dolça mare
jo el llit tingués.

Oh, Espanya, nom que m’altera
i em fa sofrir.
Fart n’estic d’aquesta mentida que esparvera
i veient això dic “vull morir”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada