dijous, 5 de maig del 2011

La meva decepció amb Reagan

La meva decepció amb Reagan
On veux être livre, n’importe à quel prix!
                                                           Mirielle Mathieu

Un dia el meu professor de filosofia
quan la classe a l’aula ja havia començat
parlant de John Stuart Mill es delia:
Reagan diu que és com un jardí, la llibertat!

I jo, amb aquells disset anys d’Esproncedià
volava lliure pels nobles camps de l’Olimp.
Freedom! Les paraules d’aquell americà
se’m feien com la mel dels amors, tan sublim.

Jo imaginava un esclat de vida, de flors
amb la música permanent de mil pardals
i on dels àngels els cristal·lins i purs plors

brollaven lliures i alts de mil fontanals.
I un milió de flors de lotus a una gran bassa!
I em digué: No! S’ha de retallar quan creix massa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada